החיסול בדמשק: זעם באיראן; התייחסות פושרת בישראל

    פנחס בן זיו No Comments on החיסול בדמשק: זעם באיראן; התייחסות פושרת בישראל

    המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, מאיים על ישראל לאחר חיסול הבכיר האיראני בדמשק: "אנחנו נגרום לה להצטער על הפשע הזה ועל פשעים דומים". במקביל, שר הביטחון גלנט בועדת חוץ וביטחון: ״מדי יום אנו מקבלים עדות לכך שאנחנו במלחמה רב זירתית – בהגנה ובהתקפה. מטרתנו: לפעול בכל מקום נגד התעצמות אויבינו ולגבות מחיר כבד מאוד על פעולה נגד ישראל"

    צילום: ללא קרדיט
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי התייחס היום לראשונה לחיסול מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה ולבנון אתמול במבנה ליד שגרירות איראן בדמשק. הוא אמר כי איראן תנקום באמצעות אנשיה – וקבע כי "ישראל תתחרט על המתקפה שלה על המשלחת האיראנית בסוריה", כלשונו. מנגד, שר הביטחון יואב גלנט אמר, פחות מיממה אחרי התקיפה, כי "מטרתנו לפעול בכל מקום נגד התעצמות אויבינו ולגבות מחיר כבד מאוד על פעולה נגד ישראל".

    לפי דיווחים זרים וכפי שדיווחנו אמש, סמוך לשעה 17:00 אתמול שוגרו שישה טילים ממטוסי F-35 לעבר מבנה ליד שגרירות איראן בסוריה. מפקד כוח קודס חסן מהדווי (בשמו האיראני – מוחמד רזא זאהדי) חוסל, ולצידו עוד שישה אנשי משמרות המהפכה – כולל סגנו. מהדווי היה קצין בכיר במשמרות המהפכה, ששימש כשליח איראן לפקד על כוח קודס בלבנון ובסוריה. בתפקידיו השונים הוא היה למעשה גם ראש אגף מבצעים, גם מפקד כוחות היבשה וגם מפקד כוחות האוויר במשמרות המהפכה.

    שר הביטחון יואב גלנט, שלמעשה רמז כי ישראל עומדת מאחורי החיסול הנועז והחריג, אמר בדיון עם חברי ועדת החוץ והביטחון בלשכתו בקריה: "אנחנו נמצאים במלחמה רב-זירתית, בהתקפה ובהגנה. אנחנו מקבלים לכך עדות בכל יום, כולל בימים האחרונים, ופועלים בכל מקום בכל יום כדי למנוע את ההתעצמות של האויבים שלנו וכדי להבהיר לכל מי שפועל כנגדנו, בכל רחבי המזרח התיכון, שהמחיר על פעולה כנגד ישראל, יהיה מחיר כבד".

    ישראל, נזכיר, לא לקחה אחריות על החיסול. היא עדכנה את ארה"ב כמה דקות לפני החיסול.  במהדורת הבוקר דיווח פרשנינו קובי פינקלר כי בניו יורק טיימס ציטטו אמש ארבעה גורמים ישראלים שאומרים כי צה"ל עומד מאחורי הפעולה. לפי הדיווח, היעד היה "פגישה סודית" של גורמי מודיעין איראניים בכירים מכוח קודס, לצד בכירים בג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני. הג'יהאד עצמו לא הודיע עד כה על הרוגים בתקיפה.



    0 תגובות